Podstawą efektywnej międzynarodowej współpracy handlowej oraz biznesowej jest komunikacja, dla której z kolei najważniejszym elementem jest znajomość języków obcych. Jednakże w obecnym wielokulturowym świecie same zdolności językowe mogą nie wystarczyć.

W międzynarodowym środowisku biznesowym bariery w komunikacji nie stanowi już język. Jest nią kultura.

Różnic kulturowych nie trzeba szukać w Chinach czy też w Japonii. Są całkiem blisko. Wystarczy odwiedzić naszych zachodnich sąsiadów aby stwierdzić, że zachowanie Niemców odbiega w znaczny sposób od naszego.

Różnice dotyczą wielu dziedzin życia, również sposobu prowadzenia biznesu.

Możemy mówić płynnie po niemiecku, ale nie da nam to absolutnie nic, jeśli nie rozumiemy kulturowych zasad oraz norm obowiązujących w Niemczech.

Sukces biznesowy nie zależy wyłącznie od naszych zdolności lingwistycznych, ale również od znajomości kultury partnera.

Język i kultura to dwa nieroałączne elementy komunikacji na arenie międzynarodowej. Wielu elementów kultury danego kraju uczymy się niejako przy okazji nauki języka obcego. Jest to jedna wiedza niewystradczająca kiedy w grę wchodzą kontakty biznesowe. Znajomość szerokiej gamy aspektów kulturowych od tradycyjnego podania ręki na przywitanie po podanie ręki kwitujące podpisanie skomplikowanego pod względem prawnym konraktu ma ogromny wpływ na sukces w tych kontaktach.

W naszej ofercie można znależć szkolenia ogólne dotyczące międzykulturowej komunikacji biznesowej, szkolenia dotyczące konkretnych kręgów kulturowych (Japonii, Chin, Rosji i innych krajów Europy Wschoniej, itd.), międzykulturowych aspektów prawnych i wielu innych.